BMW 320/6 E21 1979 unieke staat en tophistorie

dscf4316

Het is 1979 en je bent 12 jaar en haalt met je vader zijn nieuwe BMW 320 E21 met 6 cilinder motor op bij de dealer, lange ritten fijne vakanties de 320/6 blijft je altijd herinneren aan een fijne jeugd en gaat nooit meer helemaal uit je hoofd.

37 jaar later, je hebt goed geboerd, een top app ontwikkeld, je payroll bedrijf super verkocht of gewoon zuinig geweest en gespaard. De 320 moet maar eens een keer werkelijkheid worden, het liefst een uit 1979 en in ieder geval met de zijdezachte lijn 6. Restaureren is voor jou niet weggelegd, duurt te lang en valt altijd tegen. Voor een topexemplaar heb je graag wat meer geld over als het maar “een echte” is. Ook weet je dat de prijzen voor toppers stijgend zijn dus je wilt de koop ook niet te lang uitstellen.

Wij hebben die BMW voor je, een schitterend exemplaar uit 1979 met de lijn 6/carburatie motor, 1e eigenaar was volgens de historie in het onderhoudsboekje een arts uit België, hij kocht hem in de prachtkleur Kaschhmir met groen velours interieur  bij de BMW sub dealer in Sint-Truiden, in 2009 ruilde hij hem in bij een Porsche dealer in Holland, deze hield hem in zijn kleine privé verzameling en heeft getuige een aantal facturen nog de laatste puntjes op de i gezet bij de BMW.

In 2012 kreeg de auto ook een Nederlands kenteken, er zijn in de loop der jaren wel een aantal delen gespoten aan de auto maar nooit voor roest of aanrijdingen, hij moest gewoon altijd top blijven, roest is totaal geen item bij deze BMW, een uitgebreide Dinitrol behandeling vanaf nieuw heeft de roest goed buiten het plaatwerk gehouden, een uitgebreide recente fotoserie van de onderkant is aanwezig. In 2014 is de BMW overgegaan naar een andere verzamelaar uit dezelfde woonplaats, deze heeft er getuige het km verloop weinig mee gereden, hij is inmiddels op leeftijd en wij hebben een aantal auto’s uit zijn verzameling kunnen kopen in de afgelopen tijd.

Ook wij hebben een aantal puntjes op de i gezet om de BMW top te houden: de koppelingscilinders/hoofdremcilinder en het totale uitlaatsysteem, was nog het eerste, hebben wij vernieuwd uiteraard met originele BMW onderdelen.

De gedocumenteerde km stand is thans 102523. Apk t/m 12-06-2019.  Geleverde opties destijds: metallic lak, lichtmetalen velgen, mistlampen voor en  mistachterlicht, getint glas, Radio Bavaria S met voorkeurtoetsen.

Vele foto’s onderzijde na telefonische aanvraag beschikbaar

€ 18500,00

dscf4314 dscf4313 dscf4311 dscf4310 dscf4309 dscf4317 dscf4316 dscf4315 dscf4307 dscf4318dscf4284 dscf4283 dscf4280dscf4277wp_20160924_17_21_32_pro wp_20160924_17_19_21_pro wp_20160924_17_20_00_pro wp_20160924_17_20_50_pro wp_20160924_17_22_28_pro dscf4305 dscf4272 dscf4246 dscf4245 dscf4244 dscf4243dscf4254 dscf4253 dscf4252 dscf4238 dscf4240